Monday, November 14, 2011

Revolta la o biserica impotriva schimbarii preotului

Zeci de enoriasi din localitatea Bozia, judetul Vaslui, au protestat duminica dimineata in fata bisericii din localitate impotriva deciziei Episcopiei Husilor de a-l caterisi pe preotul lacasului de cult. Oamenii au venit pregatiti sa participe la slujba de duminica, iar preotul, prezent in mijloc... ul enoriasilor, nu a mai oficiat slujba dupa ce episcopia i-a interzis acest drept. Decizia Episcopiei Husilor vine dupa ce preotul si alti colegi au reclamat faptul ca i s-au retinut din salariu in mod nejustificat sume cuprinse intre 200 si 700 de lei. "Decizia aceasta s-a luat in lipsa si consider ca mi s-a facut o nedreptate. Acesta nu este singurul abuz. Nu numai ca am fost pusi sa semnam state de plata pentru sume pe care nu le primeam in realitate, am fost obligati sa cumparam obiecte de cult la preturi foarte mari. Asta in conditiile in care comunitatea pe care o slujesc este una saraca. Am tras nenumarate semnale de alarma, am respectat ordinea ierarhica si m-am adresat fetelor bisericesti, dar din cauza ca nu s-a luat nicio masura am fost nevoit sa ma adresez instantei de judecata", a declarat, duminica, pentru AGERPRES, Lucian Botez, preotul din Bozia. Pentru a-si recupera drepturile salariale, trei preoti din judetul Vaslui au actionat in instanta Episcopia Husilor. Localnicii sunt decisi sa nu primeasca un alt preot in parohia lor si contesta decizia Episcopiei. "Punem lacatul pe biserica, noi am construit-o cu bani din pensiile noastre. Nu acceptam un alt preot. Avem parintele nostru bun care ne ajuta si ii intelege pe cei sarmani, nu ne cere niciun ban", a spus un enorias. Intr-o situatie similara se afla si preotul din localitatea vasluiana Sarateni unde oamenii nu sunt de acord cu schimbarea acestuia. Reprezentantii Episcopiei Husilor nu au putut fi contactati.

No comments:

Post a Comment